maanantai 2. maaliskuuta 2020

Hyvää syntymäpäivää minulle!

Heii!


Halusin naputella teille pohdistelupostauksen ihan näin synttäreini kunniaksi. Kirjoittalen tätä ennakkoon, koska tänään haluan vain keskittyä minuun ja hyvään oloon. Olen varannut ylellisen kuumakivihieronnan ja ennen sitä käyn laadukkaalla lounaalla lähimmäisen kanssa. Jos kaikki menee niin kuin olen suunnitellut, viikonloppua olen viettänyt hyvän ystäväni kanssa juhlien. Mitä muuta voisi vielä toivoa?

En voi uskoa, että vuosi on taas kulunut.

Kuvituksena taas meikkikuvia :)


Muistan lapsena ihmetelleeni, kun aikuiset aina naureskelivat, miten vuodet ovat vaan alkaneet karkaamaan käsien välistä. Nyt voin ymmärtää tuon täysin. Sen jälkeen kun täytin 25, tuntuu vuodet tulevan aivan kuin varkain.

Mitä viimeinen vuosi on opettanut? Todella paljon ja samalla olisin voinut jättää sen väliin. Olenkin aiemmin maininnut, miten elämässäni on ollut nyt useampi raskaampi vuosi ja viimeinen vuosi on mennyt siihen samaan kastiin. Olen joutunut opettelemaan selviytymään oman jaksamisen äärirajoilla ja pistämään ei-niin-kiireelliset asiat täysin sivuun.


Samaan aikaan olen seurannut, miten vanheneminen on vaikuttanyt minuun. Olen tukevammin omilla jaloillani, en kyttää enää ihon jokaista muutosta sekä huomaan herkemmin itsessäni ruoan ja levon merkityksen.

Pelkäsin vanhenemista kauan. Mietin ihon rypistymistä, veltostumista, aamuista pöhötystä, hiusten harmaantumista.. Kuka tietää, minullahan saattaa olla jo nytkin kymmeniä jollei satoja harmaita hiuksia, en vain niitä itse näe jatkuvan värjäämisen takia. Jotenkin kolmenkympin jälkeen olen luovuttanut kyttäämisen suhteen, eihän se ole millään tavalla hyödyllinen tai terveellinen tapa. Sen sijaan keskityn enemmän kropan ja mielen hoitamiseen ja hyvinvointiin, yritän hidastaa jokapäiväisessä elämässä. Mikä sinua mietityttää eniten vanhenemisessa?


Miksi on muuten niin vaikeaa oppia elämään tässä hetkessä? Murheet ja velvollisuudet hukuttavat tämänkin hetken onnen, miksi ei vaan osaa laskea irti? Ehkä seuraavilla synttäreillä olen jo oppinut senkin paremmin.


Aurinkoista päivää ihanat, seuraava normaali postaus tulee torstaina💓


P.S: Muistakaa käydä onnittelemassa Lipstick Love-blogin Lindaa, meillä on sattumoisin sen ihanan naisen kanssa sama synttäri💞






 

12 kommenttia: