maanantai 28. tammikuuta 2019

Yrityksen vaikuttava kehitys - Flow Kosmetiikka

Heii!


Haluan tukea suomalaisia yrityksiä ja se innoitti minut kirjoittamaan tästäkin. Flow Kosmetiikka on kuusitoista vuotta vanha luonnonkosmetiikkamerkki, joka alkoi niin pienestä, mutta josta kasvoi pikkuhiljaa jotain laajempaa ja tunnetumpaa. Yrityksen kasvutarina on niin elämänmakuinen, että se tuntuu sellaiselta, mitä kuka vaan meistä voisi käydä läpi.


Minusta tuntuu, että merkki on ollut "aina" olemassa ja tavallaanhan se minulle onkin ollut, merkki on saanut alkunsa minun ollessa kiukkuinen teini. Muistan merkin palasaippuat ehkä elävimmin, mutten oikein ollut niiden kohderyhmää - koin, että palatuotteet olivat jotenkin hankalia ja vanhanaikaisia, pitkät käsitellyt hiukset tai atooppinen ihokaan ei ollut niiden puolella. Alussa tuotteita myytiinkin lähinnä messuilla ja käsityöläistapahtumissa. Mutta niin sitä ajan kuluessa omatkin ajatukset muuttuu ja alkaa miettiä pakkauksettomuuden hyötyjä, sekä etsimään valtavirrasta eroavia tuotteita.

Yksi ensimmäisistä tuotteista, joita päädyin kokeilemaan Flow:lta taisi olla jonkinlainen minttuinen jalkatuote? En ole hirveämmin mintun ystävä ja edelleen tuotteet jättivät kylmäksi. Joitain vuosia siitä ja yht'äkkiä tuntuikin, että merkiltä alkoi tulla uusia sarjoja ja jo ne sarjatkin alkoivat laajentua - kohta tuotteita oli niin erilaisille ihotyypeille kuin hiuksillekin. Jossain vaiheessa tuotteita alettiin myydä kivijalkakaupoissa ja verkkokaupoissakin, silti tuotanto tapahtui kunnioitusta herättäen omassa tehtaassa Suomessa.


Ja nyt viimeisimpänä. Korento.

Olihan Flow Kosmetiikalla joitain värikosmetiikkatuotteita ennenkin, mutta ei tässä mittakaavassa tai näin loppuun asti ajateltuina. Korento on sarjana kaunis ja huoliteltu, se näyttää edustavan juurikin sitä hienostunutta luonnonkosmetiikan alalajia, jota niin moni on luonnonkosmetiikkaan kaivannut. Tuotteet näyttävät laadukkailta ja niistä on kuulunutkin hyvää.

Nythän Flow Kosmetiikan tuotteita myydään jo Suomen ulkopuolellakin.


Ja mikä oli se viimeisin kipinä, joka sai minut ajattelemaan tätä merkkiä? Vastaus siihen on kuvissa näkyvä tuote. Mustikka puhdistusvoide* on kulkeutunut minulle alunperin lasisessa, jatkuvasti vuotavassa pumppupullossa. Pumppu oli näppärä kyllä, mutta pelkäsin särkeväni lasipullon ja pumpun kokoajan ulos puskema öljy sotki niin peilikaapin, muut tuotteet kuin peilitkin. En ajatellut sitä sen suuremmin, valtaosaa merkeistä ei välttämättä kiinnosta pakkausmuotojen epäkäytännöllisyys tai tuhlaavaisuus niin pitkään kun tuote on hyvä ja myy, mutta tätä merkkiä saattoi jopa kiinnostaa - mustikka puhdistusvoide löytyy nimittäin nykyään tuubista.

Tätä postausta ei ole kirjoitettu mainokseksi, vaan halusin nostaa esille sellaisen suomalaisen yrityksen, joka on kiivennyt tiensä tähän pisteeseen aivan itse.


Luotatteko te suomalaiseen luonnonkosmetiikkaan? Minkälaisista tuotteista pidätte? Mitä toivoisitte luonnonkosmetiikkamerkeiltä?

Ihanaa uutta viikkoa💓













*pr-näyte

6 kommenttia:

  1. Tuo putsari on ihana <3 Kiva, jos on vaihdettu tuubiin, toimii varmasti paremmin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä pakkausasioissa tulee AINA mieleen se MACin peiteaine. Luoja miten surkee,ruikkiva,ei täysin tyhjäks menevä ja liikaa annosteleva eikä sille oo koskaan tehty mitään :| Ja tuo putsari on kyllä ihana♡

      Poista
  2. Kyllä luotan, Unna Nordic ja Flow on molemmat mielenkiintoisia tuttavuuksia ☺ Tätä puhdistusvoidetta täytyy ostaa, voisinkin kokeilla tätä seuraavaksi ☺

    VastaaPoista
  3. Flow on jäänyt mulle jotenkin tosi vieraaksi sarjaksi, vaikka olen vuosia tiennyt sen olemassaolosta. Mulla on ollut Luonnonkaunis-messuilla useasti joku heidän tuote jo ostoskorissakin, mutta en ole kassalle asti päässyt niiden kanssa. Täytyy ehkä korjata tilanne tämän vuoden messuilla, heillä on kuitenkin aina tosi hyviä diilejä siellä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on kokemusta kourallisesta tuotteita, mutta olisi itsekin tutustuttava vähän enemmän :)

      Poista